Babab.net

Tuesday, June 19, 2012

Lawak #19: Rahsia usia sebenar seseorang wanita



Sumber gambar dari sini.

Seorang wanita baru sahaja menjalani rawatan wajah sempena hari jadinya.  Wanita itu membelanjakan lebih kurang RM5,000 dan berasa sangat puas hati.

Dalam perjalanan pulang, dia singgah sekejap di sebuah kedai mamak untuk membeli suratkhabar.  Semasa membayar, dia menduga mamak tuan punya kedai itu, "Mamak, boleh tanya sikit tak?  Awak agak-agak berapa umur saya sekarang nih?"

"Lebih kurang 30 tahun", mamak itu menjawab.

"Tak der lah, sebenarnya umur saya dah masuk 50 tahun!" jawab wanita itu riang kerana orang menyangkanya lebih muda dengan wajah barunya itu.

Tak lama kemudian, dia singgah pula di KFC.  Semasa mengorder ayam, wanita itu menduga pula awek kaunter itu dengan soalan yang sama.

Awek itu pun menjawab, "Entah ler, rasanya dalam 29 tahun kot?"

Bukan main happy lagi wanita itu.  "Tak der lah dik... akak dah berumur 50 tahun dah nih!"

Semasa menunggu bas, wanita itu duduk bersebelahan dengan seorang pakcik tua.  Sebab boring tunggu bas lambat sangat, wanita itu sekali lagi nak try test pula dengan pakcik tua itu dengan soalan yang sama.

Pakcik itu pun menjawab, "Pakcik dah tua dah.  Umur pun dah 75 tahun.  Mata pakcik dah kabur dah, tapi pakcik boleh tau berapa usia sebenar seseorang wanita itu dengan satu cara.  Masa muda-muda dulu pakcik belajar dari seorang tok guru."

"Macam mana caranya???", tanya wanita itu teringin sangat nak tahu.

"Pakcik cuma perlu meraba bahagian sulit wanita tuh, baru pakcik boleh bagi tau dengan tepat".

Mereka berdua diam seketika.  Oleh kerana wanita itu teringin sangat-sangat nak tahu apakah cara yang digunakan oleh orang tua itu, akhirnya wanita itu berkata, "Ok... tak kisah lah pakcik, pakcik boleh raba bahagian sulit saya, saya nak tau macam mana pakcik boleh mengetahui usia saya yang sebenar dengan tepat".

"Baik lah..." kata pakcik tua itu.  Mereka berdua pun pergi ke bahagian belakang bangunan yang sunyi.  Kemudian pakcik tua itu pun melondehkan seluar dalam wanita itu dan mula lah dia meraba-raba alat sulitnya.

Seminit berlalu.

"Dah sudah ker belum???" wanita itu bertanya.  Dia merasakan semacam jer pakcik itu meraba.

"Ummmm... sabar ye?  Pakcik rasa tercabar sebab terpaksa mengambil masa yang lebih lama untuk memastikan usia sebenar awak..."

Maka kembang kempis lah lubang hidung wanita itu sebab bangga pakcik itu pun tak dapat memastikan usianya yang sebenar.

Selang beberapa minit, wanita itu pun berkata. "Okay! Okay!  Cukuplah tuh pakcik!  Lebih-lebih pulak!  Sekarang saya nak pakcik bagi tau berapa umur saya."

Pakcik tu pun berhenti meraba dan menjawab, "Umur awak dah 50 tahun."

Wanita itu terkejut beruk mendengarkan jawapan tepat pakcik itu.

"Fuiyooo... macam tak leh caya jer, macam mana pakcik boleh tau???", tanya wanita tersebut.

Pakcik tua itu pun dengan tersenyum lebar menjawab, "Pakcik beratur di belakang awak kat KFC tadi.  Buwehehehehe..."


7 comments:

  1. Replies
    1. Pandai pakcik tua tuh mengambil kesempatan. :->

      Delete
  2. Replies
    1. Hehe... tak mungkin ada orang yang sebodoh itu kan? :-p

      Delete
  3. HAHAHAHA ! hadoii.. kesempatan dalam kesempitan... hahaha..

    ReplyDelete
  4. woooooo sempat lagi ambik kesempatan..... kena cabul tu namanya

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Story terbaru blog kami...
    diy paintless dent removal

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FREE ad space here for 3 DAYS!

Jejak kasih #2