Babab.net

Monday, March 19, 2012

Lawak pilihan #13

Gambar hiasan diambil dari cekikdarah.com.



Pelanggan restoran mamak:  Mamak, apsal kari nih rasa semacam jer?  Kari semalam ker?

Mamak:  You kalu mau ini hari punya kari, you datang esok laaa...


* I pernah kena sambal basi dan Milo yang rasanya dah expired kat restoran mamak.  I syak diorang beli Milo expired yang sepatutnya dibuang dengan harga murah demi keuntungan berlipat-ganda!  Kes sebegini pernah dipaparkan kat 999 (ker 360?) kat TV3 suatu ketika dulu.


9 comments:

  1. adoiiiiii kari oh kari .... hahahhaha....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kari tanpa santan boleh tahan lama sikit... :-)

      Delete
  2. Saya ada dengar antara rahsia kesedapan masakan di kedai mamak ialah:

    i) Periuk kari cuma dibasuh seminggu sekali bagi mengekalkan aroma periuk.

    ii) Tiada santan dimasukkan dlm kari bagi memastikan ia tahan lama.

    iii) Kari dicampur dgn "kas-kas" sejenis herba yang menyerupai ganja bagi membangkitkan rasa ketagih.

    Sama ada ia benar atau tidak, hanya tukang masak kedai mamak yg boleh mengesahkannya...

    ReplyDelete
  3. kalau berniaga jenis mcm tu memang teruk la.kebanyakan kedai mamak mcm tu ke.nak untung je tau...bagi makanan dan minuman yg lama..ni yg takut nak makan kat kedai mamak lagi ni..patut la ada rasanya aku mkn kedai mamak tu kari dia semacam j..tak sedap..

    ReplyDelete
  4. Tp...tp kan kan kan...kari kalo makan yg 2nd day punya lagi sedap oh...HAHAHA
    p/s:tp kena perangat dulu le...EHEHHEHE

    ReplyDelete
  5. woooo... yang pastinyerrr memang kari atau kuah dal sodap benarrr...

    cuma aku pun tak gemar makan roti telor pasal... telor yang digunakan tu tak basuhhh.... pecah kulit telor pastu tampal atas roti...
    tangan dia pegang telor pastu pegang roti

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Story terbaru blog kami...
    diy repair windshield kena batu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FREE ad space here for 3 DAYS!

Jejak kasih #2