Babab.net

Monday, February 27, 2012

Lawak pilihan #11


Siapa tuh?  Hehe... sekadar gambar hiasan jer.

Juliana:  "Abang Mie... jom la datang rumah.  Ana rindu la... suami Ana dah pergi oversea pagi tadi."

Helmi:  "Baiklah... malam nanti abang datang tau... nanti pandai-pandai la abang kelentong isteri abang tu..."

Juliana:  "Oh ya... sebelum datang malam nanti, abang cukur misai kasi licin dulu ye?  Abang tahu kan Ana geli dengan lelaki yang bermisai?"

Helmi:  "Alamak... yang ni susah sikit... isteri abang suka abang simpan misai ni.  Nanti dia marah pulak!"

Juliana:  "Alaaa... abang nak jumpa Ana ke tak ni?"

Helmi:  "Ok ok... Ana punya pasal... apa saja abang sanggup."

Lalu Helmi menelefon isterinya untuk memberitahu bahawa dia akan pulang lewat malam nanti kerana ada mesyuarat penting.  Di pejabat, Helmi mencukur misainya sampai licin.

Adegan setibanya Helmi di rumah Juliana terpaksa dicensored.

Jam 4 pagi baru lah Helmi sampai ke rumahnya.  Berjengket-jengket Helmi memasuki rumahnya.  Lega hatinya apabila mendapati isterinya sedang tidur nyenyak.  Dengan perlahan-lahan Helmi menyalin baju dan naik ke atas katil.  Tiba-tiba isterinya tersedar.  Dalam kegelapan itu, isterinya meraba-raba wajah Helmi yang licin itu lalu tersentak dan berkata, "Hish!  Kenapa kau tak balik lagi, Jalil???  Kejap lagi suami akak balik!!!"


* Segala nama yang digunakan di dalam lawak 18SX ini tiada kaitan dengan mana-mana
pihak sama ada yang hidup atau pun yang telah tiada lagi di dunia ini.


Moral of the story:  Suami yang baik adalah untuk isteri yang baik.  Begitu juga sebaliknya.

7 comments:

  1. tu lah, sama je laki bini
    dua2 nakal
    hehe

    ReplyDelete
  2. hahaha rasakan..
    adil n saksama.

    ReplyDelete
  3. oohhhh curang kan dah kantoiiii mesti kena pelempang mautttt lepasss tu kannnn....

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Story terbaru blog kami...
    diy pasang flash brake light

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FREE ad space here for 3 DAYS!

Jejak kasih #2