Babab.net

Thursday, December 15, 2011

Lawak pilihan #2


Gambar hiasan dari filem 'Babe' (1995).

Pada suatu hari, monyet berjalan-jalan di dalam hutan.  Tiba-tiba dia terperasan babi, kawan karibnya sedang berehat di bawah pokok.  Monyet agak pelik dengan muka babi yang nampak macam muram dan sedih.  Monyet pun pergi ke arah babi yang sedang berehat dan mula buka mulut:

Monyet:  Eh?  Naper ko nih babi, aku tengok muram jer?

Babi:  Aku sedih la monyet...

Monyet:  Sedih apa pulak?  Orang lain dalam hutan nih semua happy, ko lak sedih.  Ko citer la apa ko punya sedih tuh.

Babi:  Uhuk!  Uhuk! (nangis tersedu-sedu).  Aku marah sangat dengan perangai manusia.  Kecik hati pun ada!!!

Monyet:  Kenapa pulak dengan manusia nih, babi?  Ada masalah ker?

Babi:  Memang ada masalah pun!  Manusia nih kadang-kadang suka sangat sebut nama aku!  Kadang-kadang tengah bawak kereta, nak langgar jer kereta depan mesti cakap, "WOI!! BABI PUNYA KERETA!!!  TAK RETI BAWAK KER???"  Padahal bukan aku yang bawak kereta tuh!!!

Monyet:  Ish ish ish...  memang tak patut laaa...

Babi:  Ada lagi monyet!  Kadang-kadang manusia nih jalan-jalan terpijak jer taik ayam mesti cakap, "CELAKA TOL!!!  BABI PUNYA AYAM!!!  BERAK MERATA-RATA!".  Apsal diorang marah aku?  Bukan aku yang berak!  Ayam berak, aku lak kena marah!  Pi la marah ayam tuh!  Uhuk uhuk...

Monyet:  Sabar la babi, ko kena banyak bersabar!  Jangan ambik hati sangat dengan perangai manusia.


Sedang monyet berborak dengan babi tiba-tiba dia terperasan anak babi.  Monyet pun bertanya:

Monyet:  Eh?  Anak kau ker tuh, babi?  Dah besar dah kan?

Babi:  A'ah anak aku...

Monyet:  Eh?  Apsal dia jalan tunduk jer... tak tengok atas?

Babi:  Mana lah aku tau?  Dah dia jalan cenggitu...

Monyet:  Laaa... ko tak tau naper dia jalan tunduk?  Agaknya dia malu kot mak dia nama babi?  WAKAKAKAKAKAAA!

Babi:  CELAKA KO MONYET!!!  BABI KO!!!  SEMPAT LAGI MENGATA AKU YE???

7 comments:

  1. @kakchik@ella
    Hehehe... ada banyak lagi koleksi pecah perut! Tungguuuu... ;-)

    ReplyDelete
  2. Sib baik B*bi tak bebual dgn lembu.. kalau tak.. senasib.. ngeeee :D

    ReplyDelete
  3. @Oh Oeya
    Itu lah pasal kalau berbual dengan monyet. Monyet tetap monyet, kan? Hehe...

    ReplyDelete
  4. babi dalam bahasa melayu moden sama penggunaannye dengan f*ck dalam bahasa inggeris moden.. haha..

    ReplyDelete
  5. @syamem
    Oh... a'ah kan? Tak terpikir pulak. Hehe...

    ReplyDelete
  6. yupppp monyet betul lahhhhh.... monyet tetap monyet

    tapi babi tu ada nama lain yang lebih baik (si khinzir)

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Story terbaru blog kami...
    tip pilih sport rim

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FREE ad space here for 3 DAYS!

Jejak kasih #2